Account Account

Retourzendingen

Retourzendingen

Retourzendingen

We hopen dat je helemaal weg bent van je aankoop bij Les Soeurs! Mocht er toch een reden zijn waardoor dat niet zo is, dan heb je altijd de mogelijkheid om je bestelling te retourneren. Lees hieronder verder over de verschillende retouropties die wij aanbieden.

Artikelen retourneren die in de winkel gekocht werden
Artikelen retourneren die online gekocht werden
Verlengde retourperiode
Beschadigd of verloren pakketje

HOE ARTIKELEN RETOURNEREN DIE IN DE WINKEL GEKOCHT WERDEN?

Items die je in de winkel hebt aangekocht, kunnen geretourneerd of omgeruild worden binnen de 30 dagen na aankoopdatum in alle Les Soeurs-winkels (uitgezonderd soldenartikelen). Dit op vertoon van het kassaticket en op voorwaarde dat de artikelen niet gedragen, niet gewassen, niet geretoucheerd zijn en dat het originele prijskaartje nog aan het artikel hangt.

In geval van een geldige retour mag je bij Les Soeurs altijd een omruiling doen. In geval je op het moment van je retour niet meteen iets anders in de plaats vindt, wordt er een terugbetaling gedaan in de vorm van winkelkrediet. Dit is een digitale tegoedkaart die onbeperkt geldig blijft. Een terugbetaling in contanten is niet mogelijk.

HOE ARTIKELEN RETOURNEREN DIE ONLINE GEKOCHT WERDEN?

Items die je online hebt aangekocht, kunnen geretourneerd worden via de post of in een Les Soeurs winkel. Dit kan binnen de 30 dagen na aankoopdatum op voorwaarde dat de artikelen niet gedragen, niet gewassen, niet geretoucheerd zijn en dat het originele prijskaartje nog aan het artikel hangt. Indien je retourzending niet aan deze voorwaarden voldoet, kunnen we je artikelen niet accepteren en worden ze naar jou teruggestuurd.

Les Soeurs biedt geen mogelijkheid tot omruiling aan. Indien je een andere maat, kleur of een ander artikel nodig hebt, plaats je een nieuwe bestelling voor het betreffende artikel en retourneer je de huidige bestelling voor een terugbetaling.

Retourneren via de post

  1. Aanmelden
    Maak een retourlabel aan via ons online retourportaal. Zodra je retour is aangemaakt, ontvang je een verzendlabel waarmee je je pakket kan verzenden.

    Geef zeker een reden op voor je retour. Dit helpt ons om te verbeteren en je de best mogelijke service te bieden.

    We raden aan om het pakket verzekerd en met een trackingnummer te versturen. Zo is je pakket verzekerd in geval van schade of verlies. Het trackingnummer laat toe je pakket te volgen en precies te weten wanneer het in ons magazijn aankomt.

    Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor verloren of beschadigde retours. Let op: het is belangrijk dat de douanekosten, indien van toepassing, zijn gedekt (anders kan je retour worden teruggestuurd, aangezien we de kosten hiervoor niet zelf dekken).
  2. Inpakken
    Verpak de items in de originele verpakking of een andere stevige verpakking. Voeg de pakbon toe aan het pakket, sluit de verpakking en tape ze stevig vast.
  3. Versturen
    Breng je pakket binnen in een postkantoor.
  4. Terugbetaling
    Van zodra we jouw retour hebben ontvangen en goedgekeurd, maken wij de terugbetaling van je aankoop binnen de 7 kalenderdagen in orde.

    Van zodra de terugbetaling is uitgevoerd, word je hiervan per mail op de hoogte gebracht. Het kan tot vijf werkdagen duren alvorens dit bedrag op jouw rekening staat. We behouden ons van het recht om de betaling uit te stellen tot we de goederen ontvangen hebben.

    De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalwijze als deze waarmee de bestelling werd geplaatst. Wanneer de bestelling betaald werd met een cadeaubon, wordt de cadeaubon geheractiveerd. Als er een korting van toepassing was, zal de terugbetaling herberekend worden indien nodig.

Retourneren in de winkel

Je kan je order ook kosteloos retourneren in één van onze Les Soeurs winkels. Meld je retour aan via ons online retourportaal. Kies voor In-Store Drop off en neem nadien deze factuur mee naar de winkel samen met de items die je wilt retourneren.

Terugbetaling

Van zodra jouw retour is ontvangen en goedgekeurd, zullen wij de terugbetaling van je aankoop binnen de 7 kalenderdagen in orde maken. Van zodra de terugbetaling is uitgevoerd, word je hiervan per mail op de hoogte gesteld. Het kan tot vijf werkdagen duren alvorens dit bedrag op jouw rekening staat. We behouden ons van het recht om de betaling uit te stellen tot we de goederen ontvangen hebben.

De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalwijze als deze waarmee de bestelling werd geplaatst. Wanneer de bestelling betaald werd met een cadeaubon, wordt de cadeaubon terug geactiveerd. Indien een korting van toepassing was, zal de terugbetaling herberekend worden indien nodig.

WAAROM WIJ GEEN GRATIS RETOURS AANBIEDEN

We willen groeien om de beste versie van onszelf te worden, zowel voor onze klanten als voor de planeet. Wij helpen je graag bij het vinden van de perfecte items waar je echt van houdt. Het is voor ons belangrijk dat je bewust kiest voor producten die bij je passen en waar je blij van wordt. Heb je vragen over de maatvoering, fit of styling van kleding of over onze sieraden, neem dan gerust contact met ons op. We staan klaar om je te helpen en te adviseren bij je keuze.

We willen verantwoord consumentengedrag ondersteunen en hopen dat onze klanten hun aankopen zien als waardevolle stukken die ze willen behouden, koesteren en verzorgen. Door bewuster te kiezen, draag je bij aan een meer verantwoorde manier van winkelen. Samen kunnen we een positieve impact creëren door bewuste en weloverwogen keuzes te maken.

Wij begrijpen dat niet alles wat je koopt de perfecte match is en dat een retour nodig kan zijn. Als je iets wilt retourneren, kun je hier alle informatie terugvinden. Mocht je vragen hebben, aarzel dan niet om op elk moment contact met ons op te nemen tijdens het proces.

VERLENGDE RETOURPERIODE

Omdat zelfs de Kerstman zich eens kan vergissen, hebben we onze retourtermijn voor kerstcadeaus tijdens de feestdagen* verlengd tot 14 januari 2025.

* Alle aankopen die in de periode van 1 december tot en met 31 december 2024 worden gedaan.

BESCHADIGD OF VERLOREN PAKKETJE

Les Soeurs is niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging of diefstal tijdens de verzending van je retourpakket.

In het geval van een online aankoop blijft het product voor risico van Les Soeurs tot op het moment dat je het product in ontvangst hebt genomen. Een retourproces ligt hierdoor niet meer binnen ons bereik, waardoor beschadiging of verlies van een retourzending op eigen risico en voor de verantwoordelijkheid van de klant is.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Aarzel dan niet om contact op te nemen. We helpen je graag verder.

Winkelmandje (0)

Je winkelmandje is momenteel leeg

Inloggen